الاستثمار

*كايرو فستيفال سيتي مول يحصل على “الجائزة الذهبية” من المجلس الدولي لمراكز التسوق ICSC Maxi Award في لاس فيجاس*

كتبت هناء حسيب 

فاز كايرو فستيفال سيتي مول بجائزة ICSC Maxi Award الذهبية في لاس فيجاس، كأول مركز تجاري في مصر يفوز بجائزة من المجلس الدولي لمراكز التسوق، تقديراً لجهوده الإيجابية في تنشيط قطاع التجزئة، بجانب التزامها بتطبيق المعايير العالمية للمراكز التجارية، وذلك عبر حملته الصيفية “Summer for All”، والتي تميزت بالابتكار والإبداع، بداية من الفكرة الرئيسية إلى التنفيذ على أرض الواقع، حيث تم استخدام أنشطة تفاعلية لجذب المتسوقين إلى المركز التجاري. ونتج عن ذلك تحقيق شهرة دولية لـ كايرو فستيفال سيتي مول توجت بحصوله على “الجائزة الذهبية” من المجلس الدولي لمراكز التسوق ICSC Maxi Award في لاس فيجاس.

 

يأتي الفوز بهذه الجائزة المرموقة تعبيراً قويًا عن جهود كايرو فستيفال سيتي مول في العمل الجاد؛ والتعاون بين مختلف فرق العمل، كما تسلط الجائزة الضوء على أن كايرو فستيفال سيتي مول يعتبر من أرقى المراكز التجارية في مصر. ويحتوي على أفخم المطاعم، والوجهة الترفيهية الرئيسية والاشهر في مصر. ويحصل على هذه الجائزة العالمية الكبرى الكيانات البارزة التي تعمل على تعزيز وتطوير قطاع التجزئة من خلال أنشطة وفعاليات استثنائية في فئات التسويق والتصميم لحملات مبتكرة.

 

وبهذه المناسبة، صرحت هبة عبد الله، رئيس قطاع التسويق بكايرو فستيفال سيتي مول: “نفتخر بكوننا أول مركز تجاري في مصر يفوز بالجائزة المقدمة من المجلس الدولي لمراكز التسوق “ICSC Maxi Award” في لاس فيجاس، وهو ما يؤكد ريادة وابتكار كايرو فستيفال سيتي مول في قطاع التجزئة، ولهذا سنعمل باستمرار على تقديم تجربة فريدة من نوعها لنحافظ على ثقة عملائنا، وعلى مكانتنا في السوق المصري”.

 

وأشادت بالجهود الذي بذلها فريق العمل للمساهمة في الحصول على هذه الجائزة. وقالت: “يعد الحصول على هذه الجائزة العالمية الكبرى من المجلس الدولي لمراكز التسوق دليلاً على أن كايرو فستيفال سيتي مول يتميز بالإبداع في قطاع التجزئة المصرية ليس على المستوى المحلي فقط ولكن علي المستوى العالمي ايضا. ونسعى للحفاظ على ريادتنا في تقديم تجربة متكاملة وفريدة من نوعها لعملائنا. ”

 

وأضافت: “نبحث دائمًا عن التميز، ونعمل باستمرار على تطوير رؤيتنا الشاملة، عن طريق تنمية وتطوير مركز التسوق؛ طبقاً لأعلى المعايير الإقليمية والعالمية لضمان أفضل تجربة تسوق لعملائنا. وتحفز مثل هذه الجوائز العالمية المرموقة فرق العمل المختلفة في كايرو فستيفال سيتي مول على تقديم الأفضل والمزيد من الإبداع لعملائنا. وأود أن أهنئ كل فرق العمل في كايرو فستيفال سيتي مول على تفانيهم وحرصهم على الاستمرار في المقدمة للحصول على الجوائز العالمية.

 

الجدير بالذكر أن كايرو فستيفال سيتي مول قد حصل سابقًا على أربع جوائز مرموقة من “مجلس الشرق الأوسط لمراكز التسوق وتجار التجزئة (MECSC)”، من إجمالي أربع ترشيحات لجوائز، تقديراً لجهود المركز التجاري في تطوير وتنمية قطاع التجزئة بحملات تسويقية تتميز بالابتكار في 2020، و2021. بالإضافة الى حصول كايرو فستيفال سيتي مول على جائزة BT 100 لمدة ثلاث سنوات متتالية تقديرأ لجهوده في قطاع التجزئة على المستوى المحلي.

For the first time in Egypt:

*Cairo Festival City Mall wins the “Gold Award” at ICSC Maxi Global Awards in Las Vegas*

Cairo, Egypt – 7th of June, 2022: for the first time in Egypt, Cairo Festival City Mall (CFC Mall) is granted the “Gold Award” by the International Council of Shopping Centers (ICSC) Maxi Global Awards in Las Vegas. The award came in recognition of the Mall’s contribution in developing the retail industry via proffering ample of creativity and innovation and, in acknowledgement of Cairo Festival City Mall’s 2021 Summer campaign “All For Summer”.

In the highlight of All for Summer campaign, Cairo Festival City Mall was highly innovative and immersive using interactive tactics to attract shoppers to the mall in addition to driving footfall. The creativity behind this campaign – from the theme to the execution – earned it international recognition as Cairo Festival City Mall was the only Egyptian nominated shopping mall that won the gold award at the prestigious ICSC Maxi Awards in Las Vegas. Moreover, the award is merely acquired by the esteemed and prominent entities that are enhancing markets and retail environments via remarkable achievements in marketing and retail store design as well as honoring innovative events, activities, and technologies that boost the market business.

Additionally, the winning of such a prestigious award is a solid reflection of the stance that the mall currently holds amid its counterparts regionally and internationally, and it ensued from the immense hard work and the relentless cooperation that took part between the Cairo Festival City Mall’s team. The award also highlights the fact that Cairo Festival City Mall exemplifies Egypt’s finest retail, F&B, and recreation destination, with distinctive customer-oriented activities that cater to all members of the family.

Commenting on this matter, Heba Abdallah, Head of Marketing at Cairo Festival City Mall, stated: “We are beyond delighted to be the first Mall in Egypt to be nominated and granted the “Gold Award” by the ICSC Maxi Global Awards in Las Vegas. I believe being awarded by the International Council of Shopping Centers is nothing but a proof that Cairo Festival City Mall is an innovator not only in the Egyptian retail industry but internationally. We are renowned for providing our customers with a one-of-a-kind, 360 experience, in addition to perfecting the art of client satisfaction.”

Heba added: “We are always on the lookout for diligence, as we work on upscaling our comprehensive vision, via adopting regional and international standards, and sparing no effort to ensure the finest shopping experience for our infinite base of customers, incessantly. Such awards fuel our teams to bring to the table more creativity and value creation to our customers. I would like congratulate our teams for always going beyond the customer’s imagination and delivering award winning experiences. ”

It is also noteworthy that Cairo Festival City Mall has previously won 4 prestigious awards from the “Middle East Council of Shopping Centers & Retailers (MECSC)”, out of a total of four award nominations, in appreciation of the mall’s retail efforts and significant campaigns in 2020 and 2021. Not only this, CFC Mall has been granted BT 100 Awards for the past three years in recognition of the Mall’s efforts in the retail sector and its over-the-top campaigns for three consecutive years.

هناء حسيب

الكاتبة الصحفية هناء حسيب، المشرف العام على مجلة وموقع الوطنية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى